Priser/Betaling
Alle priser er oppgitt i Norske kroner og er inklusive MVA. Trykker du innpå produktet oppgis priser ink. MVA. Nettbutikken tilbyr sikker betaling med kort via Stripe. Er det ønskelig med faktura så kan det ordnes ved å kontakte oss per mail eller via kontaktskjema. Varen(e) sendes først når betaling er registrert.
Ordrebekreftelse
Når en bestilling er gjennomført mottar du en e-post med bekreftelse. Når betalingen er mottatt mottar du en kvittering til din e-post adresse.
Vi forbeholder oss retten til å kansellere din bestilling eller deler av denne, dersom:
- Produktet er utsolgt. Ved utsolgt vare vil du få melding om dette, eventuelt sammen med informasjon om hva vi kan tilby i stedet.
- Nettleverandør ikke godkjenner installering av produkt oppsett valgt i din bestilling på installasjons adresse.
Levering
Leveringstid er normalt innen 3 måneder. Vi leverer kun til Østlandet. Med mindre annet er avtalt betaler Kjøper frakten av varer til avtalt lokasjon.
Montering og installasjonen
Tilgang til Kundens eiendom
1. Kunden skal sørge for at enfy og enfys samarbeidspartnere (som installasjonspartnere, elektrikere og andre underleverandører) har uhindret adgang til Eiendommen i forbindelse med installasjon av Produktene.
2. enfy og enfys installasjonspartnere skal ha uhindret tilgang til vann, elektrisitet og sanitæranlegg i forbindelse med installasjon av Produktene.
3. Kunden skal fjerne alle flyttbare hindringer, rydde snø og gjennomføre lignende tiltak som er nødvendige for adgang til Eiendommen og utførelse av installasjonen.
a) I relasjon til installasjon av Solcelleanlegget, skal det ikke være noen hindringer som begrenser eller vanskeliggjør tilgang til taket (som søyleganger, vinterhager eller lignende) eller rommet der vekselsretteren skal installeres).
b) I relasjon til Batteriet, skal det ikke være noen hindringer som begrenser eller vanskeliggjør tilgang til rommet der Batteriet skal installeres.
4. Kostnadsøkning som følge av begrenset tilgang til Eiendommen, elektrisitet eller vann, faktureres Kunden i sin helhet.
Ingen forstyrrelser
1. Kunden må sørge for at ingen besøkende, familiemedlemmer eller andre som bor på Eiendommen, eller husdyr forstyrrer installatørene eller hindrer tilgang til området der installasjonen foregår.
2. Ingen deler av arbeidet eller installasjonen skal utføres av Kunden eller av underleverandører som Kunden selv har engasjert uten skriftlig forhåndsgodkjennelse fra enfy eller enfys installasjonspartnere.
3. enfy tilbyr ingen kompensasjon eller rabatt for arbeid som utføres av Kunden eller av underleverandører som Kunden selv har engasjert, og slikt arbeid vil føre til at alle garantier knyttet til Solcelleanlegget faller bort.
4. Kunden skal ikke forstyrre eller forhindre funksjoner for forebyggende vedlikehold som utføres automatisk på Batteriet.
Tilpasninger og konfigurering
enfy forsøker å kartlegge alle nødvendige endringer før Produktene installeres, men noen ganger kan endringer i størrelse, konfigurasjon, materialer og utstyr oppstå i løpet av installasjonsarbeidet, og Prisen vil reduseres eller økes tilsvarende. Bestemmelsene i punkt 3.3 (Prosjektering) gjelder tilsvarende for endringer som forekommer under installasjonen
Angrerett/Reklamasjon
Angrerettloven gjelder kun ved forbrukerkjøp, og gir fri angrerett innenfor 14 dager etter betaling.
Hvis du angrer kjøpet betaler du selv retur frakten.
Alle returer skal sendes i innpakket original emballasje, med alt tilbehør.
Ved garantifeil, reklamasjon eller behov for reparasjon, avtales dette før varen sendes inn. ENFY AS yter garantier etter norsk kjøpslov og forbrukerkjøpsloven til privatpersoner. Produkter med utvidet garanti har dette skrevet på produktinfo.
Viktig informasjon vedrørende garanti
Garantien krever at produktene blir brukt og bevart på en forsvarlig måte. Frostskader, vannskader eller andre skader som skyldes brukeren blir ikke dekket av garantien. Les nøye gjennom bruker og sikkerhetsinnstrukser som følger med med produktene.
Garantien forsvinner også så fort det blir gjort endringer på noen av produktene og/eller at de blir åpnet. Dette gjelder også innstillinger på BMS uten godkjenning fra enfy AS.
Eksterne påvirkninger inkludert uvanlig fysisk eller elektrisk belastning dekkes ikke (strømbrudd, innstrøm, lyn, flom, brann, utilsiktet brudd, etc.)
Tilkoblet utstyr som Ikke egner seg med våre produkter dekkes heller ikke. Det er derfor viktig å sørge for at alt utsyr er kompatibelt (Inverter, BMS, etc.).
**NB!** Elektrisk materiell beregnet på å kunne inngå i et fast elektrisk anlegg kan kun installeres av en godkjent installatør registrert i Elvirksomhetsregisteret og etter forskrift om Elektrisk utstyr. Hvis ikke annet er avtalt skal Kjøper står ansvarlig for å skaffe og betale godkjent installatør til å koble produktene til det ferdige anlegget. Dersom dette ikke blir fulgt vil ikke garantien gjelde.
Etter at du har mottatt produktene bør du så snart du har anledning til det, undersøke om leveransen er i samsvar med sendingsbekreftelsen. Undersøk om produktene er blitt skadet under transporten, eller om produktene ellers har feil eller mangler.
Hvis det oppdages en feil eller mangel, må du innen rimelig tid etter at du oppdaget, eller burde oppdaget den, gi Selger melding om at du vil påberope deg mangelen (reklamasjon). Hvis du ikke reklamerer i tide, tapes retten til å gjøre mangelen gjeldende.
Forbehold
Vi tar forbehold om eventuelle skrivefeil og prisendringer.